Monday, March 2, 2009

.:: trip sungai sedim 2 ::.

balik je drive pun mengantuk gile...sampai dah 3 lebih..baru nak letak kepala..letih..aku suruh budak tomoyo pi mandi ke atau nak tidor/berehat...anak-anak aku semua dah pengsan dari dlam kereta lagi dgn si mak-nya sekali pengsan..baru terlelap sat sambik merayau mimpi aku kawin lagi...tetiba bunyi hp..ceh...depa nie tak sampai-sampai lagi ka..then aku baca sms yg bunyi dia lagu nie "...kena keluar cepat kalau tak takut lambat..jambatan jem..." perghh..ayat sakit hati..aku pun p le bilik air mandi..tgk dah kul 4.05 ..aku suruh wife aku kejutkan tomoyo..tgk2 sat je bdk nie dah ready..rupanya depa nie mmg jenis tak mandi (kat sana sejuk ot)..so, sehari sekali je mandi..(ke takut ayaq..mcm kambing le pulak)...aku pun keluar dgn dia..mula-mula plan..aku nak p dgn family pastu depa lena..kesian pulak..lagi pun risau aku..benda nie (prog) habis lewat - dan mmg kerisauan aku jadi kenyataan malam tue...masuk je jambatan..aku pun bawa dgn laju maksima depa bg..tgk kiri kanan..mananya jem tue..jem kaya pun tak ada nie pun jem roti...15 minit dah sampai usm..tercegat aku...bara le..igt jem..sekali tak..time tue hujan dok mula turun dah..aku pun pi pejabat yg depa patut kumpul..aik tak ada org pun..
aku pun call..depa ckp pergi dewan budaya..pi sana org tengah berlatih..aik..aman nie..pastu dgn calal apa semua..dlm 20 minit baru ada student yg handle diaorang nie dtg...baru le lega aku..sbb takut juga le...geng2 parents lain baru mai lepas tue..dgn hujan lebat..
call le sahabat aku si Mogeswary Muthusamy aka MONA...ajak makan..ceh..ada tetami hari sabtu le pulak..depa nie tak reti dok senyap2 kat rumah ka???
pastu program start kul 8..aku pun p le makan (lapaq gila...) pastu basuk kereta..pi dekat masjid..solat maghrib..terus ke dewan budaya...mona call..ajak makan..tapi ada tempat mana ntah..aku ckp sampai sagt g kita kluar..aku pun nak masuk kejap je...
masuk je dewan depa bg aku dok tempat vip...tapi ramai gile (pak arab le) siap dok menari-nari lagi..aku kalau ada undang2 bg aku tembak depa nie..dah lama aku guna machine gun..berkecai kepala otak depa..meluat kau..kul 8.15 tak start lagi..mona dah sampai
mampuih aku..nak kaur tak leh pintu depa ada org utk persembahan pembukaan..last 8.45 baru mula..kul 9 aku cargas..pi makan mee...sampai kul 10.30 aku p balik..sekali tgk depa nie tak habis lagi...adui..11 lebih baru habis..dah makan pulak..kul 12 aku siap kata jom.....aku siap bagtau.takut jem sbb kdg2 depa tutup bagi kren lalu..tgk2 mmg betui..aku sampai rumah 1 lebih..adui mengantuk gile..sampai aku rebah atas sofa sampai cerah (alamak...miss subuh..)

No comments: