Thursday, March 12, 2009

.:: apa kelas bawa motor ::.



Korang pernah ada motor..atau pernah bawa motor? atau bonceng?? yes..aku rasa majoriti rakyat malaysia tak kira kaya sederhana miskin mesti pernah naik motor...aku tak leh lupa masa 1st time dpt L..dah le sebelum tue abang aku p sambung belajar..tinggal le motor Yamaha 100 sport kesayangan dia kat aku...dgn tak ada lesen, aku bawa je kat kawasan perumahan..tak berani keluar..dah berani sikit baru aku kluar tue pun nak isi minyak..pastu cepat2 masuk balik ke taman...masa aku tingkatan 4..lepas birthday aku terus aku pi ambik ujian (aku pi kursus dlm bulan 3)..dan alhamdulillah lulus..terus dpt L..apa lagi beli L yang gantung (nak mampos..abg aku tak bg le lekat2 kat motor a.k.a bini dia tue)...so..aku pun jadi rider dgn bangga aku kat sekolah jadi org kedua ada lesen L...tak sampai sebulan aku dah dapat lesen penuh..tak yah buh L dah dan benda 1st aku baut..bawa mak aku pi makan mee kat kampung makam..fulamak..sedap woo..sbb sblm tue dlm thn sama...bapa aku kena g kursus kat KL..tinggal kami berdua je..aku pun kira malam je dah ada duit bapa aku tinggal ajak mak aku pi makan mee kg makam (time tue mmg sedap)..naik bas depan McD jalan masjid negeri..malam2 woo..haha..naik bas..balik pun bas...so, aku dpt lesen senang le sikit..nak bergerak..

aku pi sekolah selalu jalan kaki..kdg2 je naik motor..tapi time tue syok..korang buh seringgit pun dah boleh p sampai tg tokong...aku masa form 5..lepas pindah ke seberang baru aku regular guna motor tue...sampai habis spm..abg aku pun ambik motor p kl..ahaha..masa aku masuk lower six..time tue le parah..naik bas..tapi time tue aku dah ada lesen kereta..cewah..time tue pun mula kena guna P..tapi aku tak yah sbb dah ada lesen full sblm nie...masa belajar kolej..guna mazda bapa aku kejap..utk sthn then masuk ukm..parah balik..ko bayangkan le..bas tue bawa org sampai jadi senget dan selalu aku le yg tergantung kat luar mcm konduktor bas suruh org masuk2...then kakak aku yg sulung dan no 2 bg pinjam duit..beli motor..modenas kriss 110..sampai hari nie masih berjasa dgn aku walau aku dah ada proton wira....sorry le gambar tak ada....pernah ambik tapi kena godam dulu..nanti jumpa aku tunjuk...

8 comments:

Naura said...

layan apa motor..pagi2 pi kojer naik motor..sejuk giler..time tu ler bleh peluk cik abang kuat2 sampai senak perut cik abg..hehe..

~daRLee ZuRiS~ said...

fobia nk naik motor sejak suma adik2 eksiden jatuh motor smpi ada yg koma
huhuu...

kuIna said...

bwk moto aje tp lesen tak dak... sampai sekrang..

Anas said...

hehehe..mmg sejuk kalai pagi2 nak p kerja..naik jambatan..dulu wife mcm tue le..peluk sakan

Anas said...

uiks..tue le..baw amotor nie kalau accident walau kecik je pun tak yah cakap le

Anas said...

fuyoo..bawa tak ada lesen..kena report nie

Anonymous said...

sy x reti bawak moto..huhu

Unknown said...

time student ni,agik sng gune motor..tuang minyak full tank br 5 hengget..boleh gune utk 2 minggu..nak cari parking pon sng..nak cilok sng..takder ah kene ikt blkg bontot bas...ngehngeh..cuma ujan jer laa..kuyuupppp~