Monday, March 9, 2009

.:: kenduri kahwin ::.

kelmarin petang aku baru sampai dari kodiang kedah.balik kanmpunag kejap..dah sebulan lebih tak balik..tengok anakku yg demam..jumpa aku terus ceria melompat2....memang letih juga le aku pun kat sana..cuma keluar pergi kenduri kat kampung sebelah je...save minyak..balik pun cukup2 jer...tapi lawak kenduri nie..dah aku pi 12 tghari..nak kata ramai tue boleh tahan je..sekali aku dgr dioarang dok riuh " wei..pinggan tak cukup woii.." aku pun perati le pinggan aku pegang..takkan nie yg last kot? mana pi semua pinggan...org tak cuci ka....sambil beratur..dengan penuh kesabaran aku tunggu..rupanya tak ada sistem beratur depa nie..main masuk ikut sempat je..aku pun apa lagi..cilok juga lepas tue...ok le..aku p nak duduk..aiseyman..pak mertua aku dah sitdown kat port sempoi..dia lupa kat aku (ceh! bab makan..lupa menantu) aku dpt ler port..cuma tak best kerusi lak tak ada...pakcik tue leh kata..tue..bdk2 tindan kerusi banyak..ok le aku boleh forgive..bdk2..mana nak sampai kat meja makan kan?
aku pun p le kat tempat pompuan..yg berlambak kerusi..tanya sorang kak...kak, ada org tak...dia nagguk sambik nasi ada kat bibir dia..ok tanya next2..sama juga..aku mula hangin..aku ushar ada satu kerusi baik punya (aku rasa geng buat air punya) aku pun ambik je..sambil makan pak cik tue dok ulang lagi..aku buat dek je..sambil tue sempat le dok mengata..hampeh pak cik..yg pak cik duduk atas kerusi tue lama2 tak reti nak bangun ka..org lain nak duduk..dah le makan dah..makan aiskrim dah..rokok dah..tak reti ke..kot buat keje siu lain le..geng2 dia pun ada 2-3 org mcm tue..semua dok depan aku releks je..mana kerusi tak ada??..aku syak depa nie le di assign - kan utk basuh pinggan..apa daaa...

2 comments:

aZuRa AhMaD said...

hehehe..nak tergelak...kat kak yg nasi kat mulut tu..sempat lagi noo..anas tgk..anas org mana ni..gurun ka..?weiii berjiran la gak...zura org sg lalang...

Anas said...

dok geram kat dia le sampai igt makan ada nasi kat tepi mulut..cehh..depa lapaq le tue...