Sunday, March 15, 2009

.:: cemerlang ::.




Adik Madihah bersama mak dan ayah..aku tabik dgn parents adik Madihah.. (gambar dari UTUSAN ONLINE)




Nik Nur Madihah Nik Mohd Kamal bukanlah satu nama yang asing..rasa dalam minggu lepas sebelum SPM diumumkan, dia hanya seorang gadis yang tinggal di dalam rumah serba kekurangan...sekelip mata beliau menjadi tumpuan..aku tumpang bangga sbb seorang yang di dalam kehidupan begitu berjaya cemerlang...cerah masa depan dia..bukan saja dia..keluarga dia pun tumpang rezeki ini...semlm aku tgk tv ramai yang datang utk beri bantuan kepada kelaurganya termasuk rumah baru..bagus le..aku harap yang lain..walau pun tak secemerlang dgn A yg banyak seperti dia, tapi masih di dalam kategori cemerlang utk digilap dan dibantu...

Dalam keadaan sekarang, aku boleh bayangkan betapa seronok mak ayahnya mendapat anak sebegitu baik dan cemerlang..solat dan dorongan ibu bapa serta ilmu dari guru tak pernah dia lupa setiap kali ditanya, pasti jawapan ini diulang...paling utama solat dan doa kepada Allah..dari sekolah agama terlahirlah gadis cemerlang ini.cuma ingin aku berpesan kepada adik Madihah...harap tidak lupa asal usul, jangan mudah terpedaya dgn duniawi ini...semoga anda terus cemerlang.AMIN...
p/s: 2 biasiswa satu pinjaman..kalau korang pilih mana???

No comments: