Wednesday, February 18, 2009

.:: Kren..oooo kren.. ::.



Pagi tadi masa aku nak masuk jambatan lepas tol tetiba dah jem....ala sudah..pasal apa pulak..magkuk ayun mana p bagi accident nie...sambil tue dok ushar tgk lori-lori besar yang tak reti bahasa dan tulisan...dah suruh tak leh masuk jambatan waktu peak hour...tak gatai pungkok nak masuk juga..angin aku..lani kira 7.30 mesti aku dah masuk jambatan dan sampai office dalam pukul 8..kira awal beb dari dulu..tetiba hari nie aku rasa mesti aku lambat..habis le rekod aku siot...sampai nak dekat tgh..aku pun terushar le kanan dan sekali aku tgk ada s atu kren tergolek dan sedang diangkat oleh kren lain..perghh..tak ada accident pun..haram J betui le...lepas tue laju je..patut le pakat tengok...




sampai pejabat kawan aku bgtau..mula 3 pagi tadi dah jatuh kren tue..pastu yang terlibat lani 3 kren pulak..aku tak tau le kot2 depa jatuh dalam tue ka..apa ke..bawah nie aku letak gambar dan petikan dari laman web Berita Harian Online (http://www.bharian.com.my/)

Jambatan Pulau Pinang sesak teruk, kren terbalik

GEORGETOWN: Jambatan Pulau Pinang menghala Seberang Prai mengalami kesesakan teruk berikutan kren terbalik di Kilometer 3.6 jambatan itu, awal pagi ini. Kren yang terbabit dalam kerja pelebaran jambatan itu terbalik kira-kira jam 3 pagi dan menghalang satu lorong di atas jambatan yang mempunyai dua lorong itu. Berikutan kejadian itu, hanya satu lorong laluan menuju Seberang Prai dibuka yang menyebabkan kesesakan teruk di semua laluan masuk jambatan dari arah Lebuhraya Jelutong, Gelugor dan Bayan Lepas.
Ketika ini, kerja mengalihkan kren berkenaan sedang dilakukan dan Penang Bridge Sdn Bhd dijangka membuka laluan kontra bagi mengurangkan kesesakan.



No comments: