Tuesday, May 5, 2009

.:: Selamat Hari Pekerja ::.

Selamat hari pekerja..aku tahu dah lewat..sebab kesibukan dengan aku pun tak berapa sihat kebelakangan nie..dengan sebelum nie cuaca panas terik..dah masuk musim hujan..sejuk..aku nak mandi pun panas kan air lani…

Bab citer bekerja nie..aku teringat dulu ada satu topic yang dibincang dalam TV1 ke TV2..lama dah..pasal kepimpinan…ada beberapa orang tokoh dijemput utk bualbicara tu..yang aku igt sekali Datin Paduka Sharifah Mazlina Syed Abdul Kadir, pensyarah dari UiTM famous dengan kerja-kerja amal termasuk yang pergi ke kutub utara…aku pun tak tahu kenapa dia dipanggil cuma tertarik apa yg disampaikan..dia cakap..ada setgh org kata memimpin ini amanah yang diberikan dari sudut kempimpinan diri yang boleh nampak dan tetap diangkat setiap kali dipilih oleh org ramai...setengah anggap anugerah dan setengah anggap amanah (maaf kalau ada tersalah cara sampaikan mesej ini)..time nie akak aku terus cakap..haa...mcm Anas le..dulu masa sekolah...dok pegang jawatan berapa tahun....aku tergamam diam je..tak tahu le..org lain leh nilai aku..mmg betul..aku dijadikan ketua kelas dari tingkatan 2 hingga 4...tingkatan 5 aku menjadi warden sekolah dan tingkatan enam dilantik ketua seksyen untuk warden.. (bukan ketua seks ek..) jawatan no 2...bukan le nak bangga..tapi itu le..kalau kita nak jadi pemimpin kita pun patut pikir..boleh dipimpin juga..kan?

No comments: