Saturday, July 18, 2009

Selamat hari lahir Ahmad Aliff Hakimi Bin Ahmad Anas

Hari ini (19 Julai 2009) genap le anak ku yang bernama ahmad aliff hakimi berusia 2 tahun...masih teringat lagi 2 tahun yang lalu bagaimana hidup aku mula berubah..terutama di waktu aliff hendak dilahirkan..byk kesan pahit amat mendalam aku terasa waktu...aku begitu seronok menerima aliff ke dunia di masa sama aku dicemuh, dianiaya dan dibuang 'anak' begitu sahaja selepas 2 bulan selamat aliff dilahirkan ..tinggal 2minggu sebelum raya aku menjadi pengganggur terhormat. ditakdirkan juga Allah memberi dugaan kepada aku, aku ditemukan dgn seorang insan yang mengambilku kembali dan membina semangat ku semula...sehingga kini aku terhutang budi padanya

dan sekali Allah membantu aku bila genap 2 bulan sebelum ulangtahun ke 2 thn Aliff, aku menerima khabar berita yang aku tunggu lebih enam tahun..aku amat bersyukur ya Allah..engkau kurnia ku rezeki ..alhamdulillah aku diduga untuk menginsafi aku di masa depan..insya Allah aku berdoa ini menjadi panduan kepada aku...seorang sahabat bagitahu aku..yang buat kerana Allah dan jangan riak..insya Allah kita akan berjaya...dan aku hargai pesanan ini...dan aku mmg berharap aku tidak riak dan jgn bg aku menjadi aku golongan yang suka menyusahkan hidup org lain..

Aliff buat sementara masih tinggal di Kodiang..tinggal dengan mertua ku..begitu rapat mereka dgn anakku itu..cemburu..semestinya..dia dihantare ke sana pun ada sebabnya...dan aku hantya tunggu masa sesuai utk membawanya kembali..tapi yg merisaukan aku..terlalu rapat dengan sana bagaimana dengan aku, ibunya..abg dan adik..boleh ke dia duduk..hmm..dan yang merisaukan aku kalau terlalu lama sampai dia boleh berfikri..pastinya dia akan merajuk dengan aku sbb tak bawanya kembali di sini lagi..maafkan abah Aliff...abah terpaksa..kerana keadaan sebelum ini yg terpaksa ambik keputusan begitu..insya Allah abah akan ambik aliff semula..ABAH sayang dan rindu Aliff..SELAMAT HARI LAHIR SAYANGKU ALIFF

p/s: dia pun pandai merajuk dengan aku baru nie..manja sungguh dia nie..gambarnya..klik sini..

No comments: