Saturday, June 20, 2009

.:: Selamat hari Bapa ::.

esok adalah hari Bapa..macam-macam gelaran lani..hari ibu..hari bapa..hari kanak²...hari guru..hari jururawat..etc..kira setiap kali datangnya hari istimewa ini pastinya kita pun akan mengikati kembali peristiwa yang sama ada sedih atau gembira..so, kepada bapa2 di luar sana selamat hari bapa...

nak citer sikit pasal bapa aku..umur dah dekat 69 tahun..bekas pesara RTM..kira bab makanan mmg power le (tgk le anak dia pun)..kalau demam mcm mana pun makan tetap selera..hehe..cuma apa yg penting ikut makan ubat dan selalu jumpa doktor...yang itu dia sungguh berdisplin..dulu aku igt mak aku selalu masak gulai (lani bini aku pun dak pandai masak gulai..cakap je apa nak..hehehe) bubuh dalam bekas aiskrim (magnolia kot) dgn bendi , ikan bawal dan sambal belacan..perghh..tarik..dgn bekas air (ayaq gas) yang full tank air ais paip (hairan gak..dulu tak payah pun tapis2 ek...cuma masak je)..sellau kalau dia keje malam itu le bekal nya..sbb dia keje shift..pagi2 hari..ptg 2 hari..malam 2 hari..off 2hari..sempoi kan keje gomen mcm tue....so, selalu tgh malam kdg2 di abalik rumah..mungkin tgk2 kami mcm mana.so dlm kul 11 selalu dia balik dan pukul 12 lebih dia pi balik keje...dan time tue kadang2 dia bawa balik bekal yg tak habis..mungkin sibuk tak sempat makan..apa lagi...aku le uyg paling syok..makan..hehhe

itu le serba sedikit kenangan yg aku coretkan...byk kalau nak tulis ..ada pahit ada manis..tapi bapa aku mmg garang...tapi aku bangga le..at least anak2 dia semua berjaya...dua2 main peranan baik..mak dan bapa aku..aku pulak bongsu..boleh kata rapat juga le dari 3 lain..selalu le aku yg bye2 bapa aku nak p kerja...selalunya aku le minta apa dan selalunya dapat (aku tak minta mahal2..selalunya program susu kotak yg kat sekolah rendah tue je..aku selalu beli paling byk) dan lani sejak aku pindah dekat sikit dgn rumah parents aku..dia mmg kerap datang rumah..tgk2 cucu2nya..aku jadi risau juga kebelangkan nie dia kdg2 termenung..ye le..dgn usia dia..aku jadi risau dan berdoa agar tidak ada perkara-perkara yg boleh merisaukan aku ketika ini...aku kagum dia..umur 69 tapi masih gagh seperti baru saja pencen...hmm...itu le bapa aku..HAJI ISMAIL BIN CHE ROSE..

kepada bapa aku (walau dia tak guna internet) selamat hari bapa..

p/s: kalau korang nak tahu..bapa aku le yg paling terror guna komputer pada awal2 dulu..kami 4 beradik pun terror gak cuma dia sanggup beli pc yg time tu harga 6k..dan aku time tue mcm tak caya je takut nak guna pc.....dan aku rasa sejak bapa aku beli pc le buat aku ke bidang ini...lebih terror dari siblings aku (hahahha..)

4 comments:

nadxoxo said...

selamat hari bapa buat bapa Anas :)

Anas said...

nadxoxo: terima kasih

zarina said...

aa....sayang jugak yer..abg kat bapak..hehe.....tapi sentiasalah berbakti pada mereka.....
diapun bapak mertuaku jugakk.....

Anas said...

ye la..sayang la..2-2 org tua abg..sapa lagi abg nak sayang sementara masih ada